Starreklinte Station
Starreklinte Station blev placeret vest for byen Skippinge og stationen burde måske være opkaldt efter Skippinge by, men for at undgå forveksling med det allerede etablerede Skibbinge Trinbræt på Næstved-Præstø-Mern Banen fik stationen navnet Starreklinte i stedet for. Starreklinte var efter den lille landsby, som lå ca. 2,5 km nord for stationen på landevejen mellem Jyderup og Nykøbing Sjælland.
På Starreklinte, Alleshave og Eskebjerg station var der også postekspedition.
Starreklinte Stationens opland var beskedent og målt på rejsende var Starreklinte en af Hørve-Værslev Jernbanes ringeste stationer sammen med Bjergesø Station. Der kom heller ikke i stationens levetid, meget bebyggelse til, da der syd for Starreklinte Station var et stort engområde ned mod Arnakke gård og det resterende område generelt var kuperet, var det ikke noget der tiltrak en større bebyggelse.
Allerede få år efter Hørve-Værslev Jernbane åbning den 6. maj 1919, blev der åbnet busforbindelser både ad Holbæk-Kalundborgvejen og Jyderup-Nykøbingvejen, hvilket fik rejsetallene for Starreklinte Station til at falde endnu mere. I 1932/1933 var der kun ca. 2.200 rejsende, hvoraf ca. 1/3 kun var kun de sølle 4,9 kilometer til Hørve by. Godsmængden for 1932/1933 var på ca. 350 tons for Starreklinte Station, som egentlig var OK.
Starreklinte stationsbygning var en del større end den i Bjergesø og af samme type som stationerne i Føllenslev, Eskebjerg og Alleshave. Starreklinte Station havde i stueetagen en ventesal, et kontor samt en bolig med to opholdsstuer, et køkken og på 1. salen var der to soveværelser.
Starreklinte Station havde et muret varehus og en kvægfold. Der var et 140 meter langt læsse- og omløbsspor, som lå ud for stationsbygningen og et stort mastesignal, som dog blev fjernet i januar 1952.
Efter nedlæggelse af Hørve-Værslev Jernbane den 31. december 1956 blev Starreklinte Station solgt til privat beboelse.