Lyngby Lokal Station
Lyngby Lokal Station åbnede den 15. maj 1936 efter Lyngby-Nærum banen blev omlagt fra Lyngby-Nærum til Jægersborg-Nærum. Ekspeditionsbygningen til Lyngby Lokalstation var en mindre træbygningen med kiosk, ekspeditionslokale, ventesal og toiletter. I en årrække var her delvis billetsalg, fornyelse af abonnementskort og ekspedition af banepakker, hvilket blev reduceret til salg af kioskvarer og abonnementskort, og til sidst stoppede ekspeditionen helt.
Lyngby Lokal Station afløste Smedebakken Holdeplads og stoppestedet blev dermed flyttet 300 meter længere mod sydøst og dermed tættere på Jægersborg Lokalbane Station. Det var de store byggerier, ved Toftebæksvej og Lyngbygårdsvej, der var udslagsgivende for placeringen af Lyngby Lokal Station. Der var stor tilfredshed med den nye placering, og ingen savnede Smedebakken.
Den 4. marts 1942 havde stationspasseren henkastet tørvegløder for tæt på stationsbygningen, og stationsbygningen nedbrændte helt ned til grunden. Stationsbygningen blev genopført efter de originale tegninger, og Nærumbanen slap med en udgift på 2.228 kr., som var differencen mellem brandforsikringserstatningen og omkostningerne ved nyopførelsen.
Lyngby Lokal Station blev velbenyttet og ved passagertællingen i december 1950 var Lyngby Lokal Station Nærumbanens næstbedste station med 1.180 daglige passagerer.
Den 21. april 1956 skete der en alvorlig påkørsel, da "Hjortekærbussen" kørte ud foran skinnebussen der kom fra Nærum. Både skinnebussen og "Hjortekærbussen" var fyldte med passagerer og der var ca. 20 personer, som kom til skade. Hjortekærbussens bagende blev meget beskadiget, mens skinnebussen blev kun mindre skadet. Skinnebussens bageste hjulsæt blev afsporet ved sammenstødet, men efter at være ført tilbage på sporet, kunne skinnebussen ved egen kraft fortsætte til Jægersborg. Buschaufføren på "Hjortekærbussen" fastholdt, at han ikke kunne se blinklyssignalerne for solen, hvorefter der blev etableret automatiske halvbomme ved overskæringen med Toftebæksvej. Der blev også anlagt en ny perron vest for Toftebæksvej, hvor alle tog mod Nærum standsede, medens togene mod Jægersborg stadig standsede ved den oprindelige perron ved Lyngby Lokal Station. Den nye perron vest for Toftebæksvej fik kun en simpel læskærm.
Træbygningen fra 1942 blev revet ned i 1974, og der blev opført en ny og mere tidssvarende murstensbygning med moderne kiosk med is- og pølsesalg og udendørs areal med bænke i samme stil med i Brede og Nærum.
I dag er der ikke stationsfunktioner tilbage i stationsbygningen og bygningen bruges i dag (2023) til en mindre restaurant "Suppekøkken".