Robert Valdemar Schmidt


1911 - Stationsbygninger til Kolding Sydbaner til Vamdrup og Hejlsminde
1917 - Samtlige stationer på Troldhedebanen fra Kolding til Troldhede.


Stamdata for Robert Valdemar Schmidt

Arkitekt født1880.02.22 i Fredericia
Arkitekt død1960.01.02 i Virum


Robert Valdemar Schmidt er krediteret som værende arkitekt for bygningen af stationerne i denne oversigt

FotoStationens navnBeskrivelse
Stedet er fotograferet Bjert Station (Jer)Bjert Station var med 90 meter læsse- og vigespor samt dyrefold.
Stedet er fotograferet Brænore TrinbrætBrænore Trinbræt var med 60 meter læssespor.
Stedet er fotograferet Bække Station (Bæk)Bække Station var med 260 meter krydsningsspor og vognvægt. ...
Stedet er fotograferet Dalager Station
Stedet er fotograferet Dybvadbro StationDybvadbro Station havde øst for bygningen et 142 meter læsse...
Stedet er fotograferet Ferup StationFerup Station havde Vest for bygningen et 92 meter læssespor...
Stedet er fotograferet Fitting StationFitting Trinbræt blev i 1918 opgraderet til station med et 8...
Stedet er fotograferet Fovslet StationFovslet Station var med 120 meter læsse- og vigespor samt dy...
Stedet er fotograferet Gesten Station (Gtn)Gesten station havde 4 gennemgående spor og vest for bygning...
Stedet er fotograferet Hejls Station (Jls)Hejls Station var med 100 meter vigespor og dyrefold med vejehus.
Stedet er fotograferet Hejlsminde Station (Hmd)Hejlsminde station var med 100 meter omløbsspor, 80 meter læ...
Stedet er fotograferet Hejnsvig Station (Hjv)Hejnsvig Station var med 293 meter krydsningsspor og vognvæg...
Stedet er fotograferet Hoppeshuse StationHoppeshuse Station var med 90 meter læssespor og dyrefold me...
Stedet er fotograferet Jordrup Station (Jop)Jordrup Station var med 300 meter krydsningsspor og et 144 m...
Stedet er fotograferet Kolding Sydbanegård [1911-1932]Kolding Sydbaner opførte til åbningen i 1911 en større bygni...
Stedet er fotograferet Korsvang StationKorsvang Station havde øst for bygningen 96 meter læssespor ...
Stedet er fotograferet Sandet StationSandet startede som sidespor, men blev fra 1918 station med ...
Stedet er fotograferet Sjølund Station (Sjø)Sjølund Station var med 120 meter læsse- og vigespor samt dy...
Stedet er fotograferet Stakroge StationStakroge Station var med 294 meter krydsnings- og læssespor ...
Stedet er fotograferet Sønder Felding Station (Sdf)Sønder Felding Station var med 248 meter læssespor, privat v...
Stedet er fotograferet Sønder Omme StationSønder Omme station var med 350 meter krydsningsspor, trolje...
Stedet er fotograferet Taps StationTaps Station var med 100 meter krydsningsspor samt decideret...
Stedet er fotograferet Tapsøre TrinbrætTapsøre Trinbræt hed i starten Tapsore trinbræt. Tapsøre tri...
Stedet er fotograferet Vamdrup Østbanegård (Vm)Vamdrup Østbanegård, eller Vamdrup Øst, var endestation for ...
Varmark StationVarmark Station var med 120 meter læsse- og vigespor samt fr...
Stedet er fotograferet Veerst StationVeerst Station havde øst for bygningen et 117 meter læssespo...
Stedet er fotograferet Vonsild StationVonsild Station var med 90 meter læsse- og vigespor samt dyr...
Stedet er fotograferet Vorbasse Station (Vba)Vorbasse Station var med 284 meter krydsningsspor. Nordvest ...
Stedet er fotograferet Ødis StationØdis Station var med 100 meter læsse- og vigespor samt dyref...
Stedet er fotograferet Ødis-Bramdrup StationØdis-Bramdrup Station var med 100 meter læsse- og vigespor s...