Kolding-Egtved Jernbane 1898-1930



Kolding-Egtved Jernbane 1898-1930
Bogtitel
Forfatter
Udgivelsesår
Sidetal
Udgivelsessted
Forlag
ISBN
Kolding-Egtved Jernbane 1898-1930
Ib V. Andersen
1965
53

Ynico A/S


Bogen omhandler følgende jernbaner

Jernbanens navnOperatørLængdeÅbnetNedlagt
Kolding-Egtved Jernbane KEJ 27,81898.05.041930.05.31


Bogen omhandler følgende jernbaneoperatører

EjendomsmærkeJernbaneselskab
KEJKolding-Egtved Jernbane


Bogen omhandler følgende stationer

FotoStationens navnBeskrivelse
Stedet er fotograferetKolding Banegård (Kd)Den første banegård i Kolding blev indviet 1. november 1866 ...
Stedet er fotograferetAlmind StationAlminde Station havde 3-fags bygninger med 2 skorstene.
Brakker HoldepladsBrakker Holdeplads havde 2-fags bygninger med én skorsten og...
Brakker Skovvej Trinbræt (uofficielt)
Stedet er fotograferetBramdrup HoldepladsBramdrup Holdeplads havde 2-fags bygninger med én skorsten.
Stedet er fotograferetBølling HoldepladsBølling holdeplads havde 2-fags bygninger med én skorsten og...
Daugårdsminde Trinbræt
Stedet er fotograferetEgtved StationEgtved Station havde 5 fag og 3 skorstene. Egtved station ha...
Elisabethsminde Trinbræt (uofficielt)
Gravens StationGravens Station var med 3-fags bygninger med 2 skorstene. G...
Stedet er fotograferetHauerballe HoldepladsHauerballe Holdeplads startede som trinbræt, men blev hurtig...
Hjelmdrupvej Trinbræt
Kirkevej Trinbræt
Stedet er fotograferetKolding NordbanegårdKolding Nordbanegård eller Kolding Nord, var Kolding-Egtved ...
Stedet er fotograferetLilballe HoldepladsLilballe holdeplads havde 2-fags bygninger med én skorsten o...
Mølkjærs Gård Trinbræt
Stedet er fotograferetStarup Holdeplads med sidesporStarup åbnede som trinbræt sammen med Kolding-Egtved banen d...
Venborgvej Trinbræt
Stedet er fotograferetViuf Station (Viu)Viuf Station var med 3-fags bygninger med 2 skorstene og var...