Præstevangen Trinbræt åbnede i 1928 og lå der hvor Birkholmsvej og Frem (vej) mødes. Her er den krydsende cykel- og gangsti den gamle jernbane tracé. Præstevangen Trinbræt blev anlagt "efter mange henstillinger" men der lå kun enkelte huse omkring trinbrættet i 1928 og trinbrættet lå kun 0,8 km og ca. 8 minutters gang fra Lyngby Station.
Præstevangen Trinbræt var udført meget sparsomt med en kort jordperron, hvor der var en pæl med en køreplan (som dog ofte ikke var opsat eller "lånt"). Præstevangen Trinbræt var Lyngby-Nærum banens dårligste, da det kun havde betydning for de omkringliggende huse.
Kort over Præstevangen Trinbræt [1928-1936] - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Ortofoto forår)
Kort over Præstevangen Trinbræt [1928-1936] - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Ortofoto forår)
Kort over Præstevangen Trinbræt [1928-1936] - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Topgrafisk kort 1980-2001)
Kort over Præstevangen Trinbræt [1928-1936] - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Topografisk kort 1953-1976)
Kort over Præstevangen Trinbræt [1928-1936] - Kilde: Indeholder data fra Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, skærmkortet, WMS-tjeneste via datafordeler.dk (Lave Målebordsblade 1901-1971)
Litteratur for: Præstevangen Trinbræt [1928-1936]
>> Husk at støtte de hårdarbejdende forfattere, som bruger meget tid på at sikre vores danske jernbanehistorie. <<
Bogtitel Forfatter Udgivelsesår Sidetal Udgivelsessted Forlag ISBN