Præstevang Trinbræt
Det nye Præstevang Trinbræt blev oprettet da Nærumbanen blev omlagt fra Lyngby Station til Jægersborg Lokalbane Station og lå ca. 250 meter øst for det det gamle Præstevangen Trinbræt, som stammede fra da banen udgik fra Lyngby Station.
Selv om Præstevangen Trinbræt på den gamle strækning ikke rigtig blev benyttet, valgte man at anlægge et nyt Præstevang Trinbræt. Præstevang Trinbræt fik en kort perron med et venteskur, men adgangen til Præstevang Trinbræt, var noget omstændigt, da det lå isoleret og adgangsvejene var lidt omstændige. Adgangen til Præstevang Trinbræt var enten fra en sti fra Birkholmsvej eller ad en sumpede sti langs Nærumbanen fra Lyngholmsvej.
Præstevang Trinbræt fik endnu mindre betydning end før, da det kun kunne have interesse for de nærmeste sydlige villaveje, hvor der nord for banen ikke var beboelser. Ved anlæggelsen af Præstevang Trinbræt var den eneste industri i nærheden kun en stor tømmerplads. Det viste sig hurtigt, at Præstevang Trinbræt var Nærumbanens dårligste trinbræt, og ved passagertællingen i december 1950 var der kun 25 daglige passagerer.
I 1948 blev der sat ild på venteskuret ved Præstevang Trinbræt, så Nærumbanen måtte bruge 425 kr. på et nyt venteskur. Selv om Præstevang Trinbræt til Nærumbanens store lettelse blev nedlagt den 20. maj 1951, var pengene til det nye venteskur ikke spildt, for skuret blev flyttet til Egevang Trinbræt kort efter.