Vedde Blokpost
Vedde Blokpost lå ca. 500 meter øst for Vedde Station og var placeret der, hvor den normalsporede bane til Bodal mose kom til at udgå fra Høng-Tølløse Jernbane. Både Vedde Blokpost og sidesporet til Bodal mose blev anlagt i 1941. Under Den 2. Verdenskrig var der så meget trafik til og fra sidesporet at der i august 1945 blev etableret linietelefon mellem Bodal, Vedde Blokpost og Vedde Station.
Sidesporet eller måske rette tørvebanen til Bodal mose blev aktuel med starten af Den 2. Verdenskrig og man genfandt "Den glemte tipvognsbane" fra 1905.
I 1905 blev der anlagt en smalsporet bane fra Vedde Station til Sandlyng Mose. På Bodal ville et firma A/S Åmosen starte en tørveindustri. Banelængden var 5½ km. I Vedde kunne tipvognene via en trærampe aflæsse tørv ned i Statsbanernes godsvogne til transport via Sorø-Vedde banen til København.
Efter Den 1. Verdenskrig gik tørveproduktionen tilbage og til sidst i stå. Med udbruddet af Den 2. Verdenskrig kom der et nyt behov for tørv og man revurderede den gamle tipvognsbane der stadig lå men hensynet og i forfald.
Carlsberg var storaftager af tørv og havde taget initiativet til, at danne en gruppe af store virksomheder med Tuborg, NKT og Københavns Belysningsvæsen, der sammen med Carlsberg dannede konsortiet I/S Bodal Tørvefabrik i 1940. Konsortiet forpagtede Bodal Gods og store arealer ude i mosen. I 1941 blev det gamle tipvognsspor fjernet og den gamle tracé blev i hovedtræk genbrugt, men nu anlagt som en normalsporet bane.
Sidespor fra Vedde var med sporskifte i retning mod Stenlille og sporet gik ud til Bodal Gods i Åmosen via Sandlynggården. Administrationen var placeret på Bodal Gods, hvor man tog sig af de op til 2.000 arbejdere, der arbejdede med tørveproduktion. Arbejdet var beskidt og de levede i usle skure og hytter.
Fra juli 1941 overgik tørvetransporten fra Bodal via Vedde Blokpost til Stenlille og videre over Tølløse til København. Høng-Tølløse Jernbanes lokomotiver hentede jernbanevognene ude i Bodal mose på den dertil oprettede afsendelsesstation.
Sidesporet til Bodal mose blev nedlagt og fjernet i 1952, hvor Vedde Blokpost blev fjernet i 1953.